Preden začnete, si odgovorite na ključno vprašanje: koliko časa na teden lahko namenim učenju?
Odgovor na to vprašanje je pomemben za oblikovanje vašega učnega načrta. Pri tem vam lahko pomaga nekaj preprostih korakov:
- Preglejte svoj tedenski urnik
Katere obveznosti že imate? Kdaj ste prosti?
- Določite čas, ki ga lahko namenite učenju
Realno ocenite, koliko ur na teden lahko namenite učenju – tudi če je to le 1–2 uri, je to dober začetek. - Razmislite, kdaj se najlažje učite
Ste bolj zbrani zjutraj, popoldne ali zvečer? Kdaj imate najmanj motenj? - Razdelite učenje na krajše enote
Namesto dolgega učenja enkrat tedensko si učenje raje razporedite v krajša časovna obdobja večkrat na teden. - Uporabite koledar ali planer
Vpišite učne termine v svoj koledar – digitalni ali papirni – in jih obravnavajte kot pomembne sestanke. - Načrtujte tudi čas za ponavljanje
Učenje ni le pridobivanje novega znanja, temveč tudi utrjevanje. V urnik vključite čas za ponavljanje. - Bodite prilagodljivi
Če se načrt ne izide, ga prilagodite. Pomembno je, da vztrajate, ne da bi se obremenjevali s popolnostjo.
Pri načrtovanju časa za učenje si lahko pomagate tudi z naslednjimi vprašanji:
- Kdaj ste najbolj zbrani in dejavni (zjutraj/zvečer)?
Če se le da, učenje načrtujte takrat, ko ste najbolj zbrani, saj boste tako učinkovitejši.
- Kako dolgo ste lahko zbrani?
Glede na to načrtujte trajanje učenja. Učinkovitejši boste, če se boste učili večkrat po malem kot preveč naenkrat.
- Ali vam pomaga, če morate nekaj narediti do roka?
Če vam roki pomagajo, učenje načrtujte tako, da jih postavite. Določite lahko roke za pripravo izpiskov, predelavo snovi in ponavljanje. Pri tem pazite, da bodo roki realni in dosegljivi. Priporočamo, da si postavite več manjših, postopnih ciljev. Poglejte prispevek Postavljanje ciljev.
- Ali znate načrtovati kratke premore za sprostitev, da se nagradite in da se lahko potem dlje učite?
Razmislite, kaj vas razvedri in motivira. Je to kratek sprehod, košček čokolade ali pogovor po telefonu? V načrtovanje učenja vključite več krajših odmorov, pri dolgotrajnejšem učenju pa ne pozabite tudi na kak daljši odmor.
- Ali se zmorete zbrati na nenavadnem kraju in/ali času?
Red in rutina imata na učenje navadno pozitiven učinek, kar velja upoštevati pri načrtovanju učenja. Vožnjo z avtobusom lahko izkoristite za branje in ponavljanje, zapiske pa boste verjetno lažje pripravili za mizo.
Po Opomniku z vprašanji za načrtovanje časa za učenje priredila Urška Pavlič, Andragoški center Slovenije, grafika: Copilot