Skoči na vsebino
Nazaj na seznam nasvetov za učenje

Kako si postavljati cilje?

Imeti cilje pomeni imeti smer. Cilj je zaželena stvar ali dogodek v prihodnosti, ki usmerja naše delovanje. Tudi ko gremo na krajši izlet ali potovanje, izberemo lokacijo in nato organiziramo vse drugo, da na cilj pridemo. Ob prihodu na cilj začutimo zadovoljstvo.

  • Četrtek, 13.11.2025
  • Avtor: Teja Dušak, Andragoški center Slovenije

Pri učenju in vsakodnevnih obveznostih je podobno: cilji nam pomagajo ostati motivirani – tudi če se spopadamo z izzivi –, spremljati napredek in občutiti zadovoljstvo ob doseženem. Ne glede na to, ali se učite nov jezik, razvijate digitalne veščine ali iščete novo zaposlitev, je postavljanje ciljev ključni korak k uspehu.

  1. Začnite z vprašanjem “Kaj želim doseči?”

Preden določite cilje, razmislite, kaj je za vas res pomembno. Napišite seznam želja in idej – ne omejujte se, najprej zberite vse možnosti.

  1. Cilji naj bodo jasni in dosegljivi

Nato določite cilje z uporabo metode SMART. Cilji naj bodo:

S – specifični (jasno določite, kaj želite doseči),

M – merljivi (kako boste vedeli, da ste uspeli),

A – dosegljivi (realni glede na vaše zmožnosti),

R – relevantni (pomembni za vas in vaš razvoj),

T – časovno določeni (določite rok ali manjše korake).

  1. Razdelite cilje na korake

Velike cilje razdelite na manjše, obvladljive naloge. Tako boste imeli jasen načrt in boste lahko spremljali napredek brez občutka preobremenjenosti.

  1. Spremljajte napredek in prilagajajte

Redno preverjajte, kako napredujete. Če se izkaže, da je cilj pretežak, ali pride do sprememb, cilje prilagodite. Pomembno je, da ostanete fleksibilni in prijazni do sebe.

  1. Praznujte dosežke

Tudi majhni koraki so uspehi. Vsak doseženi cilj vas motivira za naslednjega in vam daje občutek napredka in samozavesti.

Praktični primer: učenje digitalnih veščin

Situacija: Marija je brezposelna in si želi izboljšati digitalne veščine, da bi lažje našla delo.

Cilji SMART:

  • S – specifični: naučiti se uporabljati osnovni paket Office (Word, Excel, PowerPoint);
  • M – merljivi: uspešno izdelati vsaj tri dokumente, eno preglednico in eno predstavitev;
  • A – dosegljivi: na voljo ima računalnik in brezplačne spletne tečaje;
  • R – relevantni: te veščine ji bodo pomagale pri iskanju zaposlitve;
  • T – časovno določeni: doseči v treh mesecih z vadbo vsaj dvakrat tedensko.

Koraki:

  1. Teden 1–2: spoznati osnovne funkcije Worda in ustvariti svoj prvi dokument.
  2. Teden 3–4: naučiti se osnov Excela in izdelati preglednico.
  3. Teden 5–6: ustvariti preprosto predstavitev v PowerPointu.
  4. Teden 7–12: vaditi, izboljševati in povezati veščine med programi.

Napredek: Marija vodi dnevnik, v katerega zapiše, kaj je naredila vsak teden. Če ji kaj ne uspe, prilagodi tempo ali poišče pomoč v Središču za samostojno učenje.

Rezultat: po treh mesecih lahko Marija samozavestno uporablja osnovni Office in se prijavlja na delovna mesta, ki zahtevajo te veščine.

Nasvet SSU: če potrebujete podporo pri načrtovanju ciljev ali spremljanju napredka, se obrnite na svetovalce v Središčih za samostojno učenje – z veseljem vam pomagajo pri načrtovanju in uresničevanju vaših učnih ciljev.

Spletno mesto uporablja piškotke za pravilno delovanje spletne strani in izboljšanje vaših izkušenj. Več informacij najdete v .